Atrakcje dla dzieci na weselu

Wiedząc, że na Wasze ślubne przyjęcie wielu gości zabierze ze sobą dzieci, warto pomyśleć o specjalnych atrakcjach dla nich.

Wydatkiem, na który warto się przygotować, jednak bardzo uzasadnionym przy organizacji wesela na którym będą dzieci, jest zatrudnienie animatora. Profesjonalista, szczególnie polecany przez osoby, które korzystały już z jego usług, na pewno zaproponuje Wam szereg atrakcji dla dzieci, w różnych widełkach cenowych. My podrzucamy garść inspiracji.Poproście DJ’a lub zespół o przygotowanie 15-20 minutowej animacji dla dzieci. Może to być konkurs tańca, zumba prowadzona przez animatora, konkurs piosenki, itp. Dzieci będą czuły się wyróżnione, troszkę się „zmęczą” ;-), a dorośli będą mieli dodatkową atrakcję – bo kogo nie bawią występujące maluchy?!

  1. Połączcie zabawę dzieci z atrakcją dla dorosłych w bloku atrakcji do godziny 21:00, np. quiz na temat zwyczajów ślubnych lub pary młodej, szukanie ukrytych niespodzianek, piñatę do potłuczenia kryjącą cukierki lub inne drobne nagrody (w sieci można znaleźć oferty przygotowania piñat na zamówienie), czy taniec-lustro, gdzie dorosły stojący na przeciwko dziecka, w rytm muzyki powtarza jego ruchy jak w lustrzanym odbiciu.
  2. Na stole dla dzieci warto naszykować: kredki, łamigłówki, kolorowe papiery, klej w sztyfcie, duże i małe kartki, serpentyny i baloniki. Nożyczki lepiej pozostawić u osoby dorosłej opiekującej się dziećmi. Dzieci mogą wykonać z animatorem wspólny patchwork w kształcie dużego serca, z kawałków porozrywanych kolorowych gazet lub papieru kolorowego. Będzie to dla Was piękna ślubna pamiątka.
  3. Jeżeli spodziewacie się na weselu kilkorga dzieci, można pokusić się o zakupienie dla nich jednorazowych aparatów fotograficznych i poprosić je o zostanie Waszymi weselnymi fotoreporterami. Odbitki będą wesołym akcentem w Waszym ślubnym albumie, a podarowane dzieciom na pewno sprawią im wiele radości.
  4. Jeżeli Wasze przyjęcie weselne odbędzie się w ogrodzie, warto pomyśleć o zorganizowaniu dla dzieci zabaw ruchowych (lepiej uprzedzić rodziców, aby dzieci na ten czas miały mniej odświętne ubrania na zmianę). Mogą to być: zamykanie w wielkich bańkach mydlanych, szukanie ukrytych w terenie mini-nagród, wyścigi w workach, układanie budowli z kartonowych pudeł, budowanie ogromnego pojazdu z plastikowych butelek i taśmy klejącej, przygotowanie papierowych kotylionów do podwieszenia przy latarenkach pod wiatami, kiedy zrobi się ciemno.
  5. Jeśli pozwoli na to czas i okoliczności, można pomyśleć o przygotowaniu przez animatorów i dzieci krótkiego przedstawienia, które najmłodsi zaprezentują parze młodej i gościom. Role powinny być rozdane po streszczeniu dzieciom opowieści i dawać dzieciom sporą przestrzeń do improwizacji. Scenografię i kostiumy mogą także przygotować dzieci – najlepiej, gdy będą to po prostu akcenty z danej bajki, np.: uszy wilka, koszyk, strzelba,  kartonowa ściana domku babci, jeśli dzieci będą wystawiać „Bajkę o czerwonym kapturku”.

O przydzieleniu dzieciom zadań na ślubie, menu dla najmłodszych i organizacji stołu, pisaliśmy tutaj.