Sprawdź na czym polega współpraca z wedding plannerem i ile naprawdę to kosztuje! Zobaczcie rady eksperta!

Wedding Planner to osoba, która może sprawić, że dzień Waszego ślubu będzie przyjemny, radosny i satysfakcjonujący! Poniżej wyjaśniamy szczegółowo na czym polega współpraca z wedding plannerem i ile naprawdę kosztuje. 

Organizacja:  Jagoda Miko Event Planner

Zdjęcia: Monika Chodak Photography / Karolina Chęcińska

Kim dokładnie jest wedding planner?

Organizacja wesela (zwłaszcza większego) może stać się nieraz ciężarem i wyzwaniem, biorąc pod uwagę ilość czynności jakie należy wykonać, by połączyć ze sobą wszystkie elementy składające się na wydarzenie. Dodatkowo sam dzień ślubu często jest dla pary młodej bardzo stresujący. Dlatego, jeśli należycie do osób, które nie lubią tracić czasu na poszukiwania, a częściej wybierają gotowe rozwiązania - warto skorzystać z usługi konsultanta ślubnego, który zajmuje się tym na co dzień.

Zadaniem Wedding Plannera jest realizacja i nadzór nad wydarzeniem od początku do końca. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele czynności jest on w stanie za nas wykonać!

  • Kolejnym aspektem, nad którym czuwa wedding planner jest budżet. Nieraz może okazać się, że zatrudnienie takiej osoby będzie tańsze, niż wybór ogólnodostępnych rozwiązań. Zadaniem konsultanta jest dopilnowanie, aby łączne koszty organizacji wydarzenia zmieściły się w ustalonym przez parę młodą budżecie. Wedding planner posiada ogromne doświadczenie i zna wiele sprawdzonych rozwiązań, które może zaproponować. Wie na czym warto się skupić, a z czego zrezygnować.
  • Odpowiada również za kontakt z podwykonawcami. Z pewnością od wielu lat współpracuje ze sprawdzonymi firmami/osobami z branży - dzięki temu jest w stanie przedstawić ich oferty i ocenić z kim warto podjąć współpracę, w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Bardzo istotnym zadaniem wedding plannera jest przygotowanie scenariusza oraz koordynacja przebiegu całej uroczystości. Jego obecność podczas wydarzenia jest nieoceniona, przede wszystkim wyeliminuje niepotrzebny stres, a para młoda będzie mogła w pełni cieszyć się dniem, w którym rozpoczyna wspólną drogę.

Wedding planner to osoba, której pasją jest organizacja wydarzeń - zatem zadania, które dla nas mogą wydawać się trudne - dla niego są przyjemnością. Zna zasady działania gastronomii, serwowania wina, a także elementy savoire-vivre, co sprawi, że przyjęcie okaże się szykowne i harmonijne!

Na czym polega współpraca z wedding plannerem?

Praca Wedding Plannera polega przede wszystkim na spotkaniach i rozmowach z przyszłą parą młodą, sprawdzeniu ich oczekiwań, wysłuchaniu ich marzeń, zaplanowaniu budżetu, ustaleniu zakresu usług oraz jakości. Po takim researchu konsultant ślubny przedstawia klientom różne propozycje do wyboru. Ma za zadanie dobrać odpowiednio miejsce i usługi tak, by spełnić oczekiwania młodej pary, a przy tym zmieść się w budżecie. Poleca i służy doświadczeniem, podpowiada opłacalne opcje, jednocześnie spełniając oczekiwania swoich klientów. Dba o każdy szczegół, dopilnuje również zapisów umów, przedstawiając je do podpisu. Współpracując z konsultantem ślubnym, masz gwarancję, że zadba o twój ślub, tak jak o własny - szczególnie jeśli praca jest jego pasją.

Jaki jest zakres usług konsultanta ślubnego?

  • przygotowanie oferty, umowy, harmonogramu przygotowań i budżetu
  • znalezienie wymarzonego miejsca
  • organizacja namiotów, mebli, dekoracji i stołów
  • oprawa muzyczna, oświetlenie
  • dekoracja, scenografia wesela
  • znalezienie firmy cateringowej i ustalenie menu
  • słodki stół, tort
  • zapewnienie barmana
  • organizacja przyjęcia powitalnego
  • zapewnienie transportu dla gości
  • znalezienie odpowiedniego noclegu
  • organizacja atrakcji weselnych
  • wybór fotografa/videofilmowanie
  • znalezienie makijażystki/fryzjerki
  • organizacja poprawin

Świadczy również pomoc w przygotowaniu winietek, wysyłce zaproszeń, potwierdzaniu listy gości i przygotowaniu dla nich upominków. Zadba o sprawy organizacyjne: opieka nad budżetem, przygotowanie scenariusza uroczystości oraz pełną koordynację w dniu ślubu.

Kompleksowa lub częściowa współpraca z konsultantem ślubnym

Kompleksowa organizacja obejmuje wszystkie wyżej wymienione punkty, jeśli jednak para młoda chciałaby tylko częściowo skorzystać z usług konsultanta, ponieważ ma już swoje ulubione miejsce, ukochanego fotografa lub znajomą makijażystkę - nie ma sprawy - wtedy koszty usług będą niższe. Istnieje również możliwość zamówienia tylko niektórych usług, np. koordynacji przebiegu wydarzenia lub napisania scenariusza. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprosić taką osobę o polecenie pojedynczych podwykonawców.

Jaki jest koszt współpracy z wedding plannerem?

Za kompleksową organizację wesela w Polsce zapłacimy od 14 000 do 18 000 zł.

  • Przykładowo sama koordynacja wesela wyniesie 3000 zł,
  • Napisanie scenariusza to koszt rzędu 1000 zł. Za wyszukanie i polecenie pojedynczych podwykonawców zapłacimy około 500 zł. 

W sytuacji, gdy połową spraw zajmuje się Wedding Planner, a połową para młoda - koszty wylicza się na podstawie indywidualnej wyceny poszczególnych usług, a także ilości godzin jakie konsultant przeznaczy na spotkania z parą młodą, poszukiwanie właściwych usług, firm, osób czy dekoracji. 

Plusy ze współpracy z wedding plannerem

Decydując się na usługę wedding plannera zyskacie komfort polegający na oszczędzeniu bardzo dużej ilości czasu i wysiłku, który musimy włożyć w organizację całego wesela. To właśnie on zajmie się poszukiwaniem rozwiązań dla Ciebie - jeśli zaufasz konsultantowi to przygotowania do wesela staną się łatwe i przyjemne. Nie będziecie musieli troszczyć się o te wszystkie wymienione aspekty, a w dniu ślubu będziecie mogli cieszyć się swoją cudowną chwilą. 

Wedding planner to również bardzo dobre rozwiązanie dla osób przebywających za granicą, a chcących zorganizować wesele w Polsce. Wtedy taka osoba może stać się twoimi „oczami, uszami i ustami” w wybranym przez was miejscu. Pozostanie z wami w stałym kontakcie telefonicznym (będziecie mogli też odbyć spotkania w formie wideokonferencji), a w dniu ślubu zadba o to, abyście nie musieli się niczym martwić i mogli skupić się na celebrowaniu.

Cechy idealnego konsultanta ślubnego 

Cechy idealnego konsultanta to:

  • kreatywność
  • pomysłowość
  • fantazja
  • umiejętność zarządzania
  • dobra organizacja pracy
  • skrupulatność i  łatwość wsłuchiwania się w potrzeby oraz oczekiwania klientów. 

Pamiętajmy jednak, że współpraca może się udać tylko wtedy, gdy oddasz mu prowadzenie. Oznacza to, że pomimo tego, iż to para młoda będzie podejmować najważniejsze decyzje - wedding planner musi być osobą wzbudzającą wasze zaufanie. Konsultant będzie wypytywał was o każdy szczegół, ale tak naprawdę to on będzie odpowiedzialny za skoordynowanie i połączenie wszystkich elementów w celu zachowania harmonii i stylu. 

Wedding planner powinien odznaczać się dużą cierpliwością, przyjaznym nastawieniem i życzliwością. Musi być osobą komunikatywną, chętnie poddającą się pomysłom pary młodej. Powinien również posiadać umiejętność szybkiego reagowania, a także zachowywania tzw. „zimnej krwi” w sytuacjach wypadkowych/awaryjnych.

Najważniejsze we współpracy jest to abyście się polubili, dzięki czemu wszystko pójdzie łatwiej i sprawniej. Ważne jest też, by podobały wam się jego wcześniejsze prace, powinniście lubić jego styl, gust i traktować go jako swojego sojusznika.

  1. Poznaj 7 pomysłów na wyjątkowe zaręczyny!!! 💍
  2. Nie chcemy brać ślubu w Kościele katolickim - jakie mamy inne możliwości?
  3. ZAiKS opłaty i licencje! Sprawdź, kto powinien zapłacić za muzykę na weselu! 🎵