Wesele w plenerze w czasach koronawirusa? Sprawdź, jak i gdzie je zorganizować.

Źródło: CardigansBrother

Jak zorganizować wesele w plenerze? Poznaj koszty, pomysły na dekoracje i najpiękniejsze miejsca na wesele pod chmurką!

Jak zorganizować wesele w plenerze?

Pierwsza i najważniejsza sprawa – warta do wzięcia pod uwagę, zanim podejmiecie ostateczną decyzję co do organizacji wesela: w sali czy poza salą? Jeżeli głównym argumentem za plenerem są spodziewane mniejsze koszty, to koniecznie rozpiszcie budżet przed podjęciem jakichkolwiek innych kroków. Oczywiście, im luźniejsza będzie atmosfera przyjęcia i miejscówka, w której koszty wynajmu terenu nie są drogie, albo w ogóle ich nie ma (dom rodziców), to faktycznie koszty można zminimalizować. Nadal jednak trzeba gości usadzić, nakarmić, zabawić i zapewnić im komfort. Tabelki w arkuszach kalkulacyjnych na pewno tutaj nie zaszkodzą. ?

Zdjęcie: ASKHER

Zdjęcie: CardiganBrothers

Zdjęcie: CardiganBrothers

Zdjęcie: ASKHER

W podjęciu decyzji może pomóc Wam też odpowiedzenie sobie wspólnie na poniższe pytania:

  1. Na jakim terenie odbędzie się ceremonia i przyjęcie? Jakie elementy i aspekty przyjęcia, bezproblemowe w przypadku wynajmu sali, będą do zorganizowania we własnym zakresie?
    Na przykład: pozwolenia, dostęp do prądu, toalety, rozwiązania awaryjne na wypadek pogorszenia się pogody?
  2. Czy przyjęcie ma być luźnym party, czy nadal być utrzymane w konwencji tradycyjnego wesela?
    Dotyczy to nie tylko muzyki, doboru menu, ale i dopasowania odpowiednich mebli, które staną na świeżym powietrzu lub pod namiotami. Organizacja imprezy na zewnątrz nie wyklucza przecież nawet wesela w stylu glamour – to kwestia dobrania wszystkich elementów i zapewnienia gościom przestrzeni do wygodnego poruszania się – także w bardzo eleganckich strojach.
  3. I wreszcie – czy ceremonia zaślubin odbędzie się w tym samym miejscu (cywilny w plenerze), czy w kościele?.

Jeśli planujecie ślub konkordatowy (popularnie nazywany kościelnym), warto mieć świadomość, że uzyskanie zgody na ceremonię poza obiektami sakralnymi jest bardzo trudne. Przy ślubie cywilnym istotny będzie zarówno aspekt aranżacyjny (wymogi urzędowe), dojazd dla urzędnika i gości, jak i ewentualne nagłośnienie.

WYBIERZ WYGODNE BUTY NA WESELE W PLENERZE:

Zdjęcie: ASKHER

Zdjęcie: ASKHER

Zdjęcie: Łukasz Ożóg 

Zdjęcie: Łukasz Ożóg

ZNAJDŹ WYMARZONE MIEJSCE NA SWOJE WESELE→ SALE WESELNE

 

ALPAKA WEDDING VIDEOGRAPHY

Zdjęcie: Radek Kaźmierczak

Zdjęcie: Radek Kaźmierczak

Zdjęcie: Radek Kaźmierczak

Zdjęcie: Radek Kaźmierczak

Ile kosztuje wesele w plenerze?

W obiektach, które organizują wesela na swoich terenach zielonych czy patio, cena za talerzyk będzie bliska tej, którą zapłacilibyśmy za organizację przyjęcia we wnętrzach. Minimum to około 150 zł, uśredniona stawka to 180 zł. Cena zależy nie tylko od lokalizacji i regionu, ale i od rodzaju menu, liczby gości, czasu trwania imprezy, a więc i liczby oraz rodzaju posiłków i napojów. Przyjęcia trwające około 5 godzin są sporo tańsze, i w przypadku wesel plenerowych nie jest to rzadki wybór wśród par.

Zdjęcie: CardiganBrothers

Inaczej wygląda sytuacja, kiedy decydujecie się wynająć teren i ewentualne budynki przyległe (toalety, pokój dla pary, schronienie w razie deszczu), a posiłki i napoje organizujecie we własnym zakresie, czyli – najczęściej – wynajmując firmę cateringową lub zamawiając sam catering.

Zdjęcie: CardiganBrothers

I tu możliwe są dwa sposoby wyceny – albo za osobę (od 40 zł) albo za paterę (ciast, kanapek, sałatek, przekąsek). Patera wystarczy dla średnio 5 osób, więc przy weselu dla 80 gości, to koszt od 800 zł za same ciasta albo porcyjki finger food.

  • Do tego dochodzi koszt ciepłych posiłków i gorących napojów. Praktyki w kwestii obu są dwie – obsługa kelnerska albo wyspy w formie bufetów do samodzielnej obsługi, ewentualnie z kelnerem do asysty w razie potrzeby.
  • Godzina pracy kelnera, jeśli nie jest wliczona w talerzykowe lub cenę usługi cateringowej to koszt od 16 zł netto (absolutne minimum), średnio bliżej 22 zł.

WYBIERZ DEKORACJE WESELNE:

Zdjęcie: Motkowicz.pl - fotografia ślubna

Zdjęcie: Motkowicz.pl - fotografia ślubna

Zdjęcie: Motkowicz.pl - fotografia ślubna

ALPAKA WEDDING VIDEOGRAPHY

STODOŁA  MAZANÓWKA

Organizując wesele plenerowe przy obiekcie, który takowe usługi świadczy, w cenie talerzykowego jest już wynajem stołów, krzeseł, obrusów, zastawy, sztućców i szkła, a także namiotów. I znowu – jeśli chcecie wynająć samą przestrzeń na swoje przyjęcie, potrzebować będzie dostarczenia i rozstawienia powyższych.

ŚLUB W JURACIE BY BEMYWIFE

Zdjęcie: Katarzyna Gubernat Fotografia

  • Wynajem krzeseł – w zależności od stylu mebli – zaczyna się od kilkunastu złotych, stołów od 25 zł – także okrągłych. O pokrowcach pisaliśmy już przy okazji ślubu w plenerze, obrusy – można wypożyczyć od kilkunastu złotych za sztukę (zależy czy z pralnią po Waszej stronie).
  • Decydując się na konkretny styl wesela, możecie potrzebować jakichś ciekawych rekwizytów lub stylizowanej porcelany – starą maszynę do szycia, która będzie robić za stolik kawowy, wynająć można od 100 zł, podobnie orientalne szafki, pufy. Lustra w ramach, albo ramy z dekoracjami z roślin to koszt od 40 zł.
  • Akcesoria na stoły pomagające stworzyć klimat glamour (podstawki pod talerze, kryształki do wazonów) – znajdziecie od kilku – kilkunastu złotych.
  • Plastry drewna na przykład na wesele boho – można oczywiście zorganizować we własnym zakresie, ale takie polakierowane dla zabezpieczenia powierzchni i niebrudzące obrusów – można wypożyczyć już od kilku złotych za sztukę.
  • Porcelana – bolesławicka na przykład (na wesele rystykalne) – od kilkunastu złotych z sztukę.
  • Świeczniki, puchary, patery – od kilkunastu złotych.
  • Porcelana (talerze płaskie i głębokie, talerzyki, miseczki, filiżanki) wynająć można – oczywiście w zależności od standardu) już od kilkudziesięciu groszy. Sztućce w podobnej cenie. Szkło – do napojów tak samo, a wazony, dzbanki, misy itp. – od kilku złotych.
  • Namioty, pawilony i hale namiotowe to oferta bardzo różnorodna. Zarówno w kwestii wielkości, jak i standardu. Tu liczy się nawet to, czy ściany mają filtr UV ?.

Zdjęcie: TREETIME

Zdjęcie: TREETIME

Zdjęcie: TREETIME

Zdjęcie: TREETIME

Wynajem namiotu weselnego w formie pawilonu z oknami (około 25 m kw.) kosztować może już nawet 1000zł, ważne są jednak dodatkowe elementy – np. podłoga czy łączniki między namiotami, które mogą znacząco wpływać na ostateczną cenę. Namiot stricte cateringowy na 60 osób to koszt – podstawowy – około 5000 zł. Hale namiotowe, które dają ogromne możliwości aranżacyjne i zazwyczaj wynajmowane są już z oświetleniem to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych przy weselu na kilkadziesiąt osób. Jak wspomnieliśmy, o ostatecznej kwocie decydują: rozmiar „wnętrza”, rodzaj podłogi (wykładzina dywanowa, parkiet syntetyczny, płyta). Firmy wynajmujące namioty często oferują też ich ogrzewanie (ok. 200 zł za pojedyncze źródło ciepła – np. parasol grzewczy) i oświetlenie (od 1500 zł, średnio bliżej kilku tysięcy).

PRZEJRZYJ NAMIOTY WESELNE: 

Zdjęcie: CardiganBrothers

Zdjęcie: CardiganBrothers

Zdjęcie: CardiganBrothers

CHILL OUT ZONE - STREFA RELAKSU

Na co trzeba zwrócić uwagę, organizując wesele w plenerze? 

Wraz ze wzrostem popularności wesel pod chmurką, wielu gości na pewno będzie wiedziało, z jakimi niedogodnościami może się ono potencjalnie wiązać. Jednak dla pewności, że zaproszone osoby zrozumieją od razu ideę Waszego wyjątkowego przyjęcia, warto w zaproszeniach określić charakter wesela. Może lepiej nazwać je „party pod chmurką”, „zabawą pod gołym niebem”, „świętowaniem na łonie natury” itd.?

 

  • Pogoda jest oczywiście kluczowa, ale – cytując wprawnych żeglarzy – to kapryśna kochanka. Niezależnie od tego, w jakim regionie kraju planujecie swój ślub i wesele, w kwestii prognozy pogody nie ma sensu przyzwyczajać się do zapowiedzi z większy wyprzedzeniem niż... dwie ostatnie doby. Wszelkie prognozy długoterminowe mogą mówić o tendencji w najbliższych dniach, ale – jak sami pewnie się nie raz przekonaliście – nawet najlepsze aplikacje meteorologiczne potrafią się mocno mylić. Mówimy o żywiole i lepiej to zaakceptować. Dlaczego o tym piszemy? Żeby spróbować oszczędzić Wam trochę stresu – ponieważ pogody nie da się zaplanować, ani tak naprawdę na 100% przewidzieć, warto mieć tego świadomość już na etapie samego pomysłu „bierzemy ślub i bawimy się na świeżym powietrzu”.  Zatem organizacja przyjęcia bez żadnego zabezpieczenia przed deszczem, chłodem i wiatrem, z nadzieją, że „to lato będzie suche, upalne i długie” jest dość ryzykownym przedsięwzięciem.

Zdjęcie: Radek Kaźmierczak

  • Miejsce. Opcji jest wiele – i mówimy na razie o legalności rozwiązań i praktycznych aspektach, a nie inspiracjach ?. Otóż, mimo, że wygląda to na zdjęciach ogromnie efektownie, w świetle prawa nie można, tak po prostu, pójść sobie w asyście gości na upatrzoną łąkę, polanę nad rzeką czy w głęboki las i świętować w atmosferze radosnej fiesty. Powód jest oczywisty – dopóki nie jest to teren, który wynajęliśmy lub uzyskaliśmy zgodę na organizację takiego wydarzenia od odpowiednich podmiotów administracyjnych (np. Nadleśnictwo, Urząd Gminy), lub – nie jesteśmy właścicielami takiego miejsca (czy też ktoś nam go nie użyczył – choćby bezpłatnie, ale nadal warto „na papierze”) mówimy o imprezie... nielegalnej. Uważamy, że wyrzut adrenaliny można sobie zapewnić na wiele innych sposobów, dlatego gorąco zachęcamy do tego, aby ślub i przyjęcie weselne organizować w miejscu i warunkach, do których prawnie będziecie upoważnieni. I dysponować dokumentem to potwierdzającym w razie jakiejkolwiek kontroli służb lub prób interwencji kogoś „wyjątkowo życzliwego” z okolicy.

Zdjęcie: Wilczkiewicz Fotografa Ślubna

Zdjęcie: Wilczkiewicz Fotografa Ślubna

Zdjęcie:  Vasco Images 

Jeżeli teren przynależy do sali weselnej lub został przystosowany do organizacji imprez, 80 proc. spraw organizacyjnych macie z głowy. Na „surowym” terenie trzeba przemyśleć każdy szczegół, ale za to efekt (klimat!) ostateczny może być powalający!

Zdjęcie: LoveForever

Jakie elementy niezbędne do organizacji wesela w plenerze można wynająć?

  1. Wiaty, pawilony, namioty lub możliwość skorzystania z zadaszonego miejsca w razie drastycznego pogorszenia pogody
  2. Oświetlenie, ale i koniecznie dostęp do pewnego źródła prądu – dostęp do pobliskiego budynku lub wynajem agregatu prądotwórczego
  3. Ogrzewanie – wszelkie ogrzewacze do stosowania w otwartej przestrzeni, tak popularne od kilku lat w kawiarniach i restauracjach z ogródkiem

Co warto dodatkowo zapewnić gościom na weselu pod chmurką?

  • Koce – te polarowe można kupić w sieci już po kilka złotych za sztukę. Efektowne byłyby takie, które będą komponować się kolorystycznie z dekoracjami czy motywem przewodnim ślubu i wesela. Może białe i zielone? Jeśli przewiążecie je wstążką i opatrzycie karteczką z podziękowaniem za przybycie, mogą stanowić upominek dla gości. Jeśli taki pomysł Wam nie odpowiada i nie wiecie, co potem zrobić z takimi kocami, to spieszymy z podpowiedziami: oddać do schroniska dla zwierząt, wykorzystać na wypady za miasto lub spotkania z przyjaciółmi na tarasie czy przy ognisku. Można też uszyć z nich np. pamiątkowe narzuty na łóżko czy kanapę dla siebie i świadków, rodziców! (opcja dla eko-zorientowanych, no waste’owców i ludzi z wyjątkową fantazją i dystansem do siebie i świata ?).

WYBIERZ KOCE DLA GOŚCI:

Zdjęcie: ASKHER

  • Na wypadek, gdyby był piekielny upał lub powietrze uparcie stało jak słup. Wykonując je samodzielnie lub zlecając wykonanie na bazie zaprojektowanych przez Was grafik (np. Wasze zdjęcia i podziękowanie), możecie połączyć przyjemne z pożytecznym.
  • O ile przeciągi nikomu nie służą, o tyle dostęp świeżego powietrza pod wiatą ze spuszczanymi połami, a już na pewno w namiotach jest niezbędny. Jeśli więc właśnie tam planujecie zorganizować miejsce na spożywanie posiłków, tańce lub strefę relaksu, konieczne będzie zapewnienie wiatraków. Firmy wynajmujące piknikowe „wyposażenie” na imprezy, zazwyczaj ma gotowe rozwiązania w ofercie. Koniecznie jednak zaplanujcie, aby można było... swobodnie oddychać, jeśli organizujecie zadaszenie z tkanin lub innych materiałów – we własnym zakresie.

Zdjęcie: Wilczkiewicz fotografia ślubna

PROSECCO  TRUCK

DR. WINA BY BOCELLI PROSECCO VAN

 

DR. WINA BY BOCELLI PROSECCO VAN

  • Przydadzą się też: repelenty w spreju lub atomizerze, ale i specjalne świece – przeciw owadom, parasole przeciwdeszczowe dla gości, śmietniki rozstawione w różnych miejscach – uczestnicy imprezy mogą chcieć się przemieszczać z talerzykami (luźna formuła przyjęcia zdecydowanie temu sprzyja).

Zdjęcie: TREETIME

Jak dodatkowo zadbać o gości na weselu plenerowym?

Zapraszając gości na przyjęcie weselne nie na sali, ze względu na luźniejszy charakter imprezy, można też skorzystać z humorystycznego tonu – nawet już na piśmie, w zaproszeniach. Nie sposób każdemu z osobna tłumaczyć, że „warto wziąć płaskie buty na zmianę”. Prędzej, bardziej ogólnie, nawet wierszykiem, byleby dowiedzieli się, że stroje mogą być zdecydowanie koktajlowe, a nie wieczorowe i że warto wziąć ze sobą jakieś cieplejsze okrycia. A już na pewno ubrania dla dzieci na zmianę – w plenerze czyste i suche na pewno długo nie pozostaną. ?

Zdjęcie: Zdjęcie: CardiganBrothers

Jeśli wśród gości spodziewacie się osób starszych, przyszłych i świeżo upieczonych mam z maluszkami, a także osób z niepełnosprawnością, warto zapewnić je, już na etapie zaproszenia, że wzięliście ich potrzeby pod uwagę. O czym mowa? Na pewno o wygodnych toaletach, do których dostęp nie będzie utrudniony (schody, daleko od miejsca zabawy), przydadzą się wygodne miejsca do siedzenia – mniej „piknikowe” i pozwalające na to, aby komfortowo móc przyglądać się zabawie, a nie pozostawać większość czasu na uboczu. Warunki te zresztą warto zapewnić wspomnianym gościom na każdym weselu.

Wracając do toalet ?, nie należy traktować sprawy po macoszemu. O ile w ofercie firm wynajmujących mobilne łazienki znajdziemy także kabiny „toi-toi”, naszym zdaniem jest to absolutnie ostateczne rozwiązanie i – jeśli w ogóle – to na party młodej grupy gości (kiedy na przykład robicie dwie imprezy: rodzina i znajomi – oddzielnie). Wynająć można aktualnie nawet bardzo eleganckie mobilne łazienki, z kilkoma kabinami, umywalkami z blatem i dużymi lustrami. Przydatne będzie miejsce do przewijania maluszków, jeśli na weselu znajdzie chociaż jeden potrzebujący takiej dogodności gość. Wskazane jest także zatrudnienie osoby dbającej na bieżąco o czystość kabin, umywalek i aby podłoga nie była śliska. Takimi sprawami nie powinniście martwić się ani Wy, ani świadkowie, ani – tym bardziej – rodzice.

Najpiękniejsze miejsca na wesele w plenerze

Gdzie zorganizować wesele w plenerze? Wesele w ogrodzie przy rodzinnym domu panny młodej lub pana młodego, albo nad rzeką na działce u znajomych, w stodole i na otaczającym ją terenie zielonym – takich obiektów przystosowanych do organizacji imprez jest teraz w Polsce wiele! Także wiele sal weselnych, hoteli i restauracji umożliwia wykorzystanie terenów zielonych, ale i plaż nad jeziorem czy morzem, na to, aby – korzystając z namiotów, wiat – zorganizować stoły i miejsce do tańca.

Zdjęcie: Vasco Images / Miejsce: Pałac Rozalin

Zdjęcie: Vasco Images /Miejsce: Pałac Rozalin

Zdjęcie: Widzisz i czujesz więcej?

HOTELS PIRAT&SPA

Zdjęcie Damian Łukasz Weddings /  Folwark Ruchenka

Zdjęcie: Damian  Łukasz Weddings

Zdjęcie: Boho ShotsStodoła  Czereśniowy Sad

Zdjęcie: Wilczkiewicz Fotografa Ślubna

Zdjęcie: Wilczkiewicz Fotografa Ślubna

Najpiękniejsze dekoracje na wesele w plenerze

W przypadku wesela w plenerze, jeden problem związany z dekoracjami macie z głowy – tło. Przecież to właśnie z powodu otoczenia przyrody pary wybierają przyjęcia pod gołym niebem!

Zdjęcie: Sztuki Wolne

Zdjęcie: Blakkat photo&more

Czy istnieją dekoracje, które mogą ten widok zepsuć...? Na pewno, szczególnie jeśli będzie ich zbyt wiele i zwyczajnie zepchną naturalną roślinność na drugi plan lub zamkną przestrzeń, która jest największym atutem tego miejsca.

Zdjęcie: CardiganBrothers

Decydując się na dekoracje przestrzeni na wesele plenerowe, polecamy mieć na uwadze zasadę, aby podkreślać to, co dała temu miejscu natura (lub wprawny ogrodnik ?) – w dzień lampionami, wstążeczkami, kryształkami, łapaczami snów. Wieczorem – oczywiście światełkami, zdecydowanie o ciepłej barwie, niezależnie, czy będą to lampki choinkowe, czy industrialne żarówki.

Zdjęcie: Dominik Lula Photography

Czym lżej i bardziej będzie pracować na wietrze i tylko symbolicznie wydzielać przestrzenie, tym naturalniej. A chyba o to zazwyczaj w ślubach plenerowych chodzi. Pewnym wyjątkiem są śluby w stylu pałacowym, glamour, gdzie to „wyposażenie” ogrodu – często w postaci monumentów, fontann, kamiennych ław i precyzyjnie ukształtowanej roślinności gra pierwsze skrzypce. Uzupełnieniem tej surowości połączonej też przecież – paradoksalnie – z rozmachem, będę wszelkie dekoracje z kwiatów i roślin zielonych kojarzących się z klimatami „Wielkiego Gatsby’ego” – róże, hortensje, lilie, piwonie. Czym bardziej królewski będzie ich wygląd, tym mniej innych środków do dekoracji będzie potrzeba.

Jakie jedzenie na wesele w plenerze?

Będzie to zależne na pewno od stylu i charakteru wesela, a także czasu jego trwania. Wśród imprez plenerowych coraz większy odsetek stanowią przyjęcia do godziny 2:00, czy północy. Ma to przełożenie na liczbę i rodzaj dań.

Zdjęcie:  Balvia Photography 

Jeśli planujecie imprezę bardzo elegancką czy typowo zasiadaną, bez większych planów na plenerowe lub wręcz piknikowe zabawy, tradycyjne zupy i gorące dania plus przystawki sprawdzą się wyśmienicie. Obiekty organizujące wesela plenerowe mają pełne zaplecze gastronomiczne, ale i wiele firm cateringowych dysponuje teraz doskonałym wyposażeniem, które pozwala na podanie dań restauracyjnych nawet w polowych warunkach.

Zdjęcie: ASKHER

Tam, gdzie nie ma zapewnionej obsługi restauracyjnej, najczęściej pary decydują się na catering z obsługą obecną przez cały czas przyjęcia. Dzięki temu można liczyć nie tylko na profesjonalne kelnerowanie, ale i zapewnienie odpowiedniej temperatury dań i czasu ich podania. Specjalizujący się w tym usługodawcy dysponują mobilnym sprzętem – chłodniami, podgrzewaczami. Zatrudniając taką firmę, możecie też wykupić usługę aranżacji stołów oraz wynajem zastawy, sztućców i szkła.

BUONGIORNO PROSECCO&BIRRA VAN

Jeżeli decydujecie się na catering bez obsługi i chcecie przechowywać dania we własnym zakresie – dla bezpieczeństwa Waszego i gości – radzimy zrezygnować z deserów z kremami, lodów i przekąsek z nabiałem. Zamiast tego lepiej zaproponować gościom atrakcję w postaci dań z grilla lub pieczenia kiełbasek nad ogniskiem. Dobrym pomysłem może być wynajęcie profesjonalnego grilla, na przykład gazowego – najlepiej z kucharzem, który się w takich potrawach specjalizuje.

DR. WINA BY BOCELLI PROSECCO VAN

Dość popularnym aktualnie pomysłem jest organizowanie przyjęć tematycznych, gdzie konkretna kuchnia wiedzie prym. O ile organizujecie przyjęcie dla przyjaciół, którzy są otwarci na kulinarne podróże, to przy weselu wielopokoleniowym taki pomysł może się nie sprawdzić. Rosół to danie, którego oczekuje większość weselników ? – i nie warto akurat z niego rezygnować. Także wesela stricte wegańskie to niekoniecznie dobry pomysł, jeśli przy stołach spotkają się osoby z różnych Waszych środowisk. To nie o to chodzi, że ktoś „nie przeżyje” jeden dzień bez mięsa, ale nie każdy musi mieć ochotę – akurat na przyjęciu weselnym – próbować dań, których zupełnie nie zna i tak naprawdę nie będzie miał „nic normalnego” do zjedzenia?.  Przekąski, przystawki. Wiejski, warzywny i słodki stół. Finger food, podawane przez kelnerów, dostępne na koktajlowych stolikach lub w koszach podwieszonych przy urokliwej werandzie. Pomysłów jest mnóstwo!

Decydując się na organizację wesela w plenerze warto rozważyć różne opcje, ze względu na koszty, ale i faktyczną atrakcyjność danej lokalizacji właśnie dla Was. Wesele plenerowe może być poprzedzone fantastyczną przygodą związaną z przygotowaniami dekoracji, aranżowaniem ciekawej przestrzeni z zaangażowaniem przyjaciół i rodziny. Czasem jednak lepiej przyjść „na gotowe”, angażując do tego dekoratorów, specjalistów od aranżacji przyjęć. Te najbardziej rozchwytywane firmy dekoratorskie radzą sobie z każdą przestrzenią i z każdą niedogodnością.

A jak będzie w Waszym przypadku? ?

Małe wesele trendem ślubnym w 2021.  Sprawdź jak zorganizować kameralne przyjęcie ślubne!