Targi Młodej Pary w Warszawie 27 października 2019 EXPO XXI Zobacz
Targi Młodej Pary w Gdańsku 10 listopada 2019 AMBER EXPO Zobacz
Targi Młodej Pary w Ostródzie 17 listopada 2019 EXPO Mazury Zobacz
sesja ślubna w deszu

Sytuacje awaryjne - radzimy jak sobie z nimi poradzić

Wasze wesele to jeden z najszczęśliwszych dni, ale także jedno z najbardziej stresujących wydarzeń Waszego życia. Często jest to dzień pełen niespodziewanych sytuacji, na które musicie być przygotowani. Dowiedźcie się, co musicie zabrać, aby być gotowym na prawie każdą sytuację awaryjną.

Awaryjny zestaw ślubny

Awaryjny zestaw ślubny, inaczej zwany niezbędnikiem Panny Młodej to lista rzeczy, które pomogą Ci rozwiązać niespodziewane problemy. Przygotowaniem potrzebnych akcesoriów zajmij się wcześniej, najlepiej kilka dni przed ślubem. O pomoc możesz poprosić druhnę lub kogoś z rodziny. W Twoim niezbędniku musi znaleźć się:

Podręczna apteczka

  • tabletki do bólu głowy,
  • tabletki na rozwolnienie, niestrawność i zgagę,
  • tabletki uspokajające,
  • krople do oczu,
  • woda utleniona,
  • plastry z opatrunkiem, w różnych rozmiarach.

Artykuły higieniczne

  • wkładki higieniczne, podpaski, tampony,
  • płatki i patyczki kosmetyczne,
  • antyperspirant,
  • chusteczki higieniczne i odświeżające,
  • szczoteczka do zębów lub nici dentystyczne,
  • mały odplamiacz w sztyfcie lub saszetce.

Zestaw do poprawy makijażu i fryzury

  • lakier do włosów,
  • spinki, wsuwki, gumki do włosów,
  • grzebień lub szczotka,
  • pilniczek do paznokci,
  • lakier do paznokci,
  • krem do rąk,
  • pęseta,
  • bibułki matujące,
  • puder,
  • pozostałe kosmetyki niezbędne do poprawy makijażu błyszczyk, róż, itp.,
  • perfumy.

Niezbędne drobiazgi

  • dodatkowa para rajstop,
  • nici: białe i czarne lub mini zestaw do szycia,
  • nożyczki,
  • agrafki,
  • rolka do czyszczenia ubrań,
  • guma do żucia,
  • dodatkowa zatyczka do kolczyka,
  • zapalniczka lub zapałki.

Jeśli nie korzystacie z konsultantki ślubnej, koniecznie zaopatrzcie się w wyżej wymienione przedmioty. Akcesoria absolutnie niezbędne zapakujcie w zgrabną torebkę i dajcie świadkowej lub obsłudze lokalu. Pozostałe rzeczy, potrzebne w razie wyjątkowej sytuacji, zostawcie w samochodzie lub pokoju hotelowym.

Dostawca nie wywiązał się z umowy

W artykule Dobre Rady Ślubne znajdują się szczegółowe informacje na temat formalności, a szczególnie umów zawieranych z dostawcami. Znajdziecie tam informacje, co powinno znaleźć się w umowie. Pamiętajcie, że z każdym dostawcą i wykonawcą musicie zawrzeć pisemne zobowiązanie. Będzie to dla Was dodatkowe zabezpieczenie, które pomoże Wam uniknąć potencjalnych problemów.

Zapisy w umowie są szczególnie potrzebne w sytuacji, kiedy dostawca nie wywiąże się z ustaleń np. w ogóle nie wykona usługi, do której się zobowiązał lub wykona ją częściowo. Może się zdarzyć, że np. w dzień ślubu otrzymacie telefon od fotografa, kamerzysty, DJ-a lub innego wykonawcy, że nie zrealizuje danej usługi. W takiej sytuacji osoba odmawiająca powinna zapewnić Wam kogoś na swoje zastępstwo. Już podczas wstępnych rozmów zapytajcie, czy w sytuacji kryzysowej zleceniobiorca zapewni Wam kogoś na swoje miejsce, a najlepiej zapiszcie taki punkt w umowie.

W sytuacji, kiedy zleceniobiorca, nie wywiąże się z postanowień umowy, możecie zażądać zapłacenia kary umownej lub wytoczyć postępowanie sądowe.

Każdy dokument przed podpisaniem musicie uważnie przeczytać. Wszystkie umowy zawierajcie na piśmie oraz przypilnujecie, aby kopia i oryginał zostały podpisane przez obie strony.

Spóźnienie na własny ślub

Najgorsze ze wszystkich spóźnień, jakie może się Wam przytrafić, to spóźnienie na własny ślub! Przybycie na czas do kościoła lub Urzędu Stanu Cywilnego jest Waszym bezwzględnym obowiązkiem. Jeśli macie świadomość tego, że nie należycie od osób punktualnych, zaplanujcie wszystko z odpowiednim zapasem czasu. Więcej informacji o tym, ile czasu w dniu ślubu powinniście przeznaczyć na daną czynność, znajdziecie w tym artykule.

Problematyczni goście

Specjalistami od najbardziej nieprzewidzianych problemów są goście weselni. To ich pomysłowość, a czasem brak kultury może wywołać sytuację kryzysową.

Dowiedźcie się więc jak sobie radzić z różnymi typami gości weselnych:

  1. Goście nieproszeni: czyli gość niezaproszony na wesele. Jest najbardziej uciążliwy, może cechować się agresją i często pojawia się w większej grupie kolegów. Jeśli taki gość odwiedzi lokal, w którym odbywa się Wasze wesele, od razu zawiadomcie obsługę. Dodatkowo, aby nie wzbudzać niepotrzebnej agresji, poczęstujcie nieproszonych gości kilkoma butelkami wódki (uwzględnijcie to w planach menu), z prośbą aby udali się świętować w inne miejsce. Jeśli nadal nie chcą opuścić lokalu, wezwijcie policję.
  2. Goście agresywni: zazwyczaj to osoby, która wypiły za dużo alkoholu i szukają sposobności do bójki. W tej sytuacji najbliższa rodzina powinna zwrócić uwagę sprawcy zamieszania. Jeśli mimo to gość nadal zachowuje się niestosownie, najlepszym wyjściem będzie odizolowanie go od pozostałych gości, a nawet wyproszenie z uroczystości. Wy, jako Państwo Młodzi, nie powinniście mieć poczucia winy z zaistniałej sytuacji.
  3. Goście zaginieni: większości przypadków to goście, którzy znikają nad ranem. Jak się potem okazuje, powodem ich zniknięcia jest zbyt duża ilość alkoholu oraz zmęczenie. Często takie osoby odnajdują się po dłuższej chwili lub przed odjazdem busa odwożącego weselników do domu. W sytuacji zaginięcia osoby, która cierpi na zaniki pamięci lub inne dolegliwości powinniście rozpocząć poszukiwania.

Do reagowania na sytuacje kryzysowe wywołane przez gości najlepiej wyznaczyć świadka lub kogoś z rodziny.

Wesele to uroczystość, na której może wydarzyć się wiele nietypowych sytuacji. Część z nich może wymagać zdecydowanej i natychmiastowej reakcji, a część wykorzystania sztuki dyplomacji. Nie ma możliwości skatalogowania wszystkich nieoczekiwanych sytuacji, które mogą wystąpić w dniu ślubu. Pamiętajcie jednak, że włożyliście w organizację wesela dużo wysiłku i trudu. Cieszcie się więc chwilą i wykorzystajcie każdą minutę tego wyjątkowego i bezcennego dnia!